dimecres, 6 de maig del 2020

RECUPERACIÓ TEMA 5: Aprenentatge a Internet


Bona vesprada!

Gràcies al tema 5 em descobert la utilitat de recursos con són les WebQuest, les caceres de tresors, les wikis (no sabia que la paraula significava “ràpid” al hawaià, què curiós!) i el blog. Justament ahir el meu grup de treball va presentar la seua WebQuest i he de dir que com estic molt orgullosa del resultat, aprofite per a compartir ací l’enllaç, encara que no estiga en llengua valenciana. Es tracta d’una WebQuest que barreja educació ambiental amb llengua i es crida "R al cubo" .

A més a més, he de dir que si una cosa em porte amb seguretat d’aquest curs és un bon grapat de recursos que vaig guardant a carpetes de marcadors cada vegada que vaig llegint l’escenari d’un nou tema. Pense que el meu estiu consistirà en enfonsar-me en ells amb calma i organitzar-los millor amb l’objectiu d’ utilitzar-los quan els necessite al futur. Així, ara que ja he guardat dos noves WebQuest i fins tres cercadors d’ aquesta eina, tres exemples de caceres del tresor, tots els enllaços que ens donàvem al tema anterior com exemples de blogs temàtics i sume aquest directori per on poder començar a cercar wikis educatius, he de dir que des del tema passat em vaig quedar fascinada per la quantitat de contingut de qualitat que atresora el següent blog sobre poesia infantil i juvenil: http://bibliopoemes.blogspot.com/

Per eixe motiu he decidit que eixe espai serà el protagonista de l’entrada hui. Em pareix increïble com el blog està d’actualitzat (l’entrada més actual s’ha publicat hui i és un poema infantil), com recull una quantitat d’informació en valencià i altres llengües i enllaços de tot arreu tan ben organitzada al voltant de la temàtica de “Poemes infantils, embarbussaments, endevinalles, cançons infantils, llibres i editorials de poesia infantil i juvenil, activitats sobre poesia infantil i juvenil a l'aula i a la família, webs de poesia infantil, poetes infantils”.

Estic admirada pel treball de l’administradora que publica baix el nom o el pseudònim de “Sàlvia”. Així, en tal de no sentir-se perduda davant de tantes dades tan interessants, és molt important prestar atenció al menús de categories. Al que apareix just davall de la imatge principal, preciosa e inspiradora... per cert, trobem els següents apartats: “Pàgina principal”, “I Jornadas de Poesía Infantil y Juvenil”, “Poesia per temes”, “Activitats PIJ”, “Gèneres PIJPoesia”, “Nadal / Poesía Navidad”, “Poetes/ Poetas”, “Llibres de PIJ/ Libros de PIJ”, “Gloria Fuertes, 100 anys”. Queda clar que el que importa ací és la poesia, veritat?

Si continuem navegant, aquesta vegada pel menú lateral trobarem un ampli paisatge de gadgets que recullen imatges, mostren quantes persones estan visitant el blog a eixe mateix moment (ara hi som quatre) i permeten compartir continguts a Pinterest. Després apareix el conjunt dels seguidors i seguidores del blog, els articles del mes i la resta organitzats cronològicament per anys. No falten fins sis botons que destaquen continguts específics com els del centenari de Gloria Fuertes o el reconeixement  del Ministeri d'Educació pel foment de la lectura i la poesia!, entre d’altres. Tanmateix, el que més hem crida l’atenció són les llarguíssimes llistes amb enllaços a altres espais, etiquetats segons el llenguatge en que estiguen escrits i organitzats per temàtiques com “Webs de Poesia Infantil-Juvenil”, “Poetes”, “PIJ Mundial” o “Eines per escriure Poesia, on-line”, entre altres també molt útils.

És un tasca titànica la que s`ha fet al blog de Poesia Infantil i Juvenil i el meu petit i modestíssim agraïment no és altre que aquest grapat de línies. Encara estic bocabadada! 

Gràcies per estimar tant la poesia! I a qui llig, gràcies per aplegar fins ací.

Ens llegim!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada