Bon dia!
Aquest tema, el set, ha sigut el més complet de tot el
curs en la meua opinió i és el que més m’ha agradat. Des del començament, m’ha paregut interessantíssima
la qüestió de l’organització de les aules. Pense que és un detall crucial que
tendim a no tindre en compte tant aviat com és necessari. Especialment quan no
és possible disposar d’un aula mòbil d’informàtica i depenem de la col·locació dels
ordinadors em pareix important que les taules estiguen organitzades de forma
que siga possible el diàleg tant entre estudiants com entre l’alumnat i docent.
La veritat és que el que més m’agradaria trobar-me a l’arribar a un centre es
un espai ampli i versàtil al qual siga possible moure el mobiliari i fins i tot
apartar-ho a les parets quan calga. Em pregunte si quan som docents tenim
llibertat per organitzar com creiem convenient les nostres aules o si aquesta
és un decisió de centre... Dubte anotat.
Tanmateix, la part que he gaudit més d’aquest tema ha
sigut la dels vídeos sobre els distintes experiències educatives. Possiblement
perquè fins que he aplegat a aquest curs de Capacitació ningú m’havia explicat
massa sobre les pissarres digitals, el tipus que hi ha disponibles i les
opcions que oferixen a l’aula, la iniciativa que més m’ha cridat l’atenció ha
sigut la de l'Escola Pau Casals de Sant Joan Despí. Pense que jo no vaig
aprendre a fer gràfics de barres fins que vaig estar a la universitat... així
que m’ha fascinat vore a l’alumnat treballant de forma grupal per crear les
gràfics de doble entrada després d’haver aprendre a recollir mitjançant
enquestes i a interpretar les dades. Em pareix un projecte situat i
competencial molt útil i ben plantejat.
Podem sentir com l’alumnat sap del que està parlant a
les intervencions que apareixen al vídeo, se’ls veu implicats e interessats en
respondre el millor possible la pregunta que se’ls ha formulat. A més a més em
pareix exemplar la manera amb la qual el professor sap com integrar no solament
la pissarra digital al mètode de treball a l’aula, sinó també l’ordinador sense
deixar de costat l’ús de pedagogies actives i e l’aprenentatge competencial. Aquesta
activitat, definitivament, me la guarde pel futur. Com a activitat que m’hagés
agradat vore al vídeo i que no apareix, encara que pense que sí la van dur a
terme a la classe, es la presentació de la tasca final amb PDI per part de cada
grup. Pot ser, l’únic exercici que afegiria seria el de recollir totes les
dades a un informe final de classe per tal de presentar-ho al centre.
He de repetir que aquest tema final és que més m’ha
agradat per la barreja de contingut relacionats entre sí mateixa que presenta i
perquè s’utilitzen diferents vies per a introduir la informació, des de vídeos
fins a presentacions o articles acadèmics. En especial m’ha paregut de molta
ajuda el fet d’incloure vídeos perquè quan estem al començament de la nostra
carrera com docents tindre la prova de que aquestos projectes es podem fer
realment, que no és una dinàmica reservada per a escoles privades o especials d’algun
tipus, ens anima a aprendre més sobre pedagogies actives, TAC i TILC i a posar eixe
coneixement en pràctica.
Tot i que he fet una navegació una mica caòtica per
les webs proposades perquè les vaig obrint conforme apareixen mencionades a l’escenari
del tema. Així habitualment pare web per web i després, quan ja ho he llegit
tot, torne a elles per organitzar els enllaços que funcionen en carpetes de
marcadors. D’aquesta manera se que podré tornar a elles al futur per buscar
inspiració i recursos. Com ja vaig comentar, a l’estiu m’he proposat fer la
feina d’organitzar totes les activitats, projectes i fons d’informació que he
recollit aquest any. Desitgeu-me sort i força ànim!
Gràcies per l’atenció.
Ens llegim!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada