dijous, 7 de maig del 2020

RECUPERACIÓ TEMA 7: Experiències TIC a l'aula



Bon dia!
Aquest tema, el set, ha sigut el més complet de tot el curs en la meua opinió i és el que més m’ha agradat.  Des del començament, m’ha paregut interessantíssima la qüestió de l’organització de les aules. Pense que és un detall crucial que tendim a no tindre en compte tant aviat com és necessari. Especialment quan no és possible disposar d’un aula mòbil d’informàtica i depenem de la col·locació dels ordinadors em pareix important que les taules estiguen organitzades de forma que siga possible el diàleg tant entre estudiants com entre l’alumnat i docent. La veritat és que el que més m’agradaria trobar-me a l’arribar a un centre es un espai ampli i versàtil al qual siga possible moure el mobiliari i fins i tot apartar-ho a les parets quan calga. Em pregunte si quan som docents tenim llibertat per organitzar com creiem convenient les nostres aules o si aquesta és un decisió de centre... Dubte anotat.

Tanmateix, la part que he gaudit més d’aquest tema ha sigut la dels vídeos sobre els distintes experiències educatives. Possiblement perquè fins que he aplegat a aquest curs de Capacitació ningú m’havia explicat massa sobre les pissarres digitals, el tipus que hi ha disponibles i les opcions que oferixen a l’aula, la iniciativa que més m’ha cridat l’atenció ha sigut la de l'Escola Pau Casals de Sant Joan Despí. Pense que jo no vaig aprendre a fer gràfics de barres fins que vaig estar a la universitat... així que m’ha fascinat vore a l’alumnat treballant de forma grupal per crear les gràfics de doble entrada després d’haver aprendre a recollir mitjançant enquestes i a interpretar les dades. Em pareix un projecte situat i competencial molt útil i ben plantejat.

Podem sentir com l’alumnat sap del que està parlant a les intervencions que apareixen al vídeo, se’ls veu implicats e interessats en respondre el millor possible la pregunta que se’ls ha formulat. A més a més em pareix exemplar la manera amb la qual el professor sap com integrar no solament la pissarra digital al mètode de treball a l’aula, sinó també l’ordinador sense deixar de costat l’ús de pedagogies actives i e l’aprenentatge competencial. Aquesta activitat, definitivament, me la guarde pel futur. Com a activitat que m’hagés agradat vore al vídeo i que no apareix, encara que pense que sí la van dur a terme a la classe, es la presentació de la tasca final amb PDI per part de cada grup. Pot ser, l’únic exercici que afegiria seria el de recollir totes les dades a un informe final de classe per tal de presentar-ho al centre.

He de repetir que aquest tema final és que més m’ha agradat per la barreja de contingut relacionats entre sí mateixa que presenta i perquè s’utilitzen diferents vies per a introduir la informació, des de vídeos fins a presentacions o articles acadèmics. En especial m’ha paregut de molta ajuda el fet d’incloure vídeos perquè quan estem al començament de la nostra carrera com docents tindre la prova de que aquestos projectes es podem fer realment, que no és una dinàmica reservada per a escoles privades o especials d’algun tipus, ens anima a aprendre més sobre pedagogies actives, TAC i TILC i a posar eixe coneixement en pràctica.

Tot i que he fet una navegació una mica caòtica per les webs proposades perquè les vaig obrint conforme apareixen mencionades a l’escenari del tema. Així habitualment pare web per web i després, quan ja ho he llegit tot, torne a elles per organitzar els enllaços que funcionen en carpetes de marcadors. D’aquesta manera se que podré tornar a elles al futur per buscar inspiració i recursos. Com ja vaig comentar, a l’estiu m’he proposat fer la feina d’organitzar totes les activitats, projectes i fons d’informació que he recollit aquest any. Desitgeu-me sort i força ànim!

Gràcies per l’atenció.

Ens llegim!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada