dimecres, 6 de maig del 2020

RECUPERACIÓ TEMA 6: Maquinari TIC


Bona vesprada!

Hui tractem un tema que sempre m’ha cridat l’atenció i és la relació entre metodologia i tecnologia. A més a més hem vist amb major detall les característiques del maquinari que cada dia és més comú a les aules: la tauleta tàctil i els diferents tipus de pissarres digitals. M’interessen molt aquestos aspectes perquè a vegades he patit una classe suposadament “innovadora” la qual, como apareixia al vídeo de l’escenari, després no era altra cosa que una classe tradicional, amb metodologia tradicional, vull dir, però impartida amb ordinadors.

Pense que quan eixes dos variables es donen, metodologies tradicionals i tecnologies, els desavantatges de ambdues es fan més patents. Així, les explicacions monòtones per part del professorat es sumen als inconvenients d’ordinadors que es no volen arrancar, produint sessions d’un ensenyament més propi d’un mal son que d’una escola saludable.  

En la meua humil opinió, és possible dur a terme una classe innovadora amb metodologies actives i sense tecnologia, però a la inversa no hi ha res que fer. Per això, hem pregunte freqüentment què no serien capaços de fer eixos i eixes docents creatius que sense o amb molt pocs recursos no deixen de crear projectes pedagògics innovadors i apassionants.

Arran el punt anterior em pareix que la formació metodològica dels professor les i professores és vital. A continuació hauria d’arribar la formació tecnològica i els recursos i el suport de la comunitat educativa per dur a terme a les aules amb èxit eixa barreja de factors.

A tall de cloenda, el fi últim d’aquestes persones dedicades a la docència i, amb fortuna, formades tant en pedagogia, primer, com després en tecnologia, no és altre que guiar a les i els estudiants, que ser els mediadors i les mediadores del procés d’aprenentatge mitjançant el qual l’alumnat, idealment,  hauria de trobar-se amb la millor versió de si mateix.

Gràcies per l’atenció.

Ens llegim!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada